fredag 13. april 2012

Om å bruke hangouts

Nok en liten digresjon, denne gangen om hangouts. Hangouts er Google+ sin videomøtefunksjon. Noen sier dette er Google+ sin killer app. Det kan hende, men det er den ikke for meg. Allikevel kan hangout være gøy!

Jeg har blitt eldre, jeg har tre barn og det er av og til klønete å gå ut av huset. Flere ganger er det jo slik at nå er uka slutt, alle kollegaene løper på fredagspils, så må jeg i barnehagen, så er det pizza/taco, så er det Nytt på nytt, Skavlan/Lindmo og så er det rett i seng. På ville fredager ser jeg krimmen også, Men det er jo slik, at kan hende hadde det vært gøy å gå ut, drikke, møte nye folk, feste!

Av og til har man jo barnevakt, eller man har fått til en eller annen deal, med kone eller familie. Men mange kvelder så er det ikke sjanse til å gå ut av huset. Ungene sover, og noen er nødt til å være hjemme. Hva gjør man da? Jo, sitter inne og venter til den helga man kan gå ut. Kanskje savner man gamle dager da det var full fest osv. Så når man blir 45 får man en total krise og går i ungdommen igjen. Krisen utløser skillsmisse, og man får det som man vil annenhver uke., men det er visst ikke så moro som før. Bla bla, klassisk krise. Så kjedelig.

Redningen er hangouts! Jeg bruker hangouts som en pub. Noen kvelder tar jeg en tur innom en hangout, tar meg en pils fra kjøleskapet (For i kjøleskapet hjemme har jeg øl!). En liten gjeng holder fredagshangouts, og her er det muligheter for å drikke om man vil det, eller bare prate. Det er veldig hyggelig! Masse folk, noen kjente, noen nye.

Slik gjør du:

Du må ha en datamaskin med webkamera og mikrofon. Det er best om du har headset med mic, ellers blir lyden litt dårlig.
Om du har lagt til kretsen med aktive nordmenn: Aktive Nordmenn 2.1 så er det stor sjanse for at du ser norske hangouts. Du kan selvfølgelig gå inn på en hvilken som helst hangout via hangoutknappen, men hver fredag og flere andre kvelder så er det hangout med de som kaller seg "Nordic Hangout Group". Her er det en fin blanding av folk, noen babler, noen er mer stille, noen drikker, noen spiser. En veldig behagelig atmosfære, omtrent som på pub! Bli med! Du finner link til hangouts fra Google+strømmen din.

Mer eller mindre faste deltagere: John Holme, Ivar Choi Espedalen, Morten Myrdal, Lise Bjerregaard Nielsen, Michael Hebo, Pål Basso og Serwa Asami. Hyggelige folk! Vi sees på hangout!

1 kommentar:

  1. Her er Aktive Nordmenn 2.2. Enda mere aktiv! http://bit.ly/IT0DTM

    SvarSlett